söndag 13 juni 2010

Debuterat i både agility och hoppklass

Eftersom Goldenklubben norrbottens årliga jaktinternat blev flyttat till hösten så öppnade sig möjligheten att på hemmaplan tävla i inoff agility- och hoppklasstävling. Så tokig som man är anmälda jag mig och Emil till båda. På vanliga tävlingar kör man bara ett lopp i varje klass, men i dag fick man köra två lopp i alla klasser, och givet att man var med i båda.


Resultat agilityklass I, lopp 1, diskvalificering :). En väldigt laddad hund tyckte att funktionärer på banan var spännande och några man ska hälsa på. Han var rätt så olydig i mellan vissa hinder och mellan andra hade jag han i hand (dock långt i från väl i hand).

Lopp 2 gick bättre, vi tog oss i mål med många fel och lång tid. I agility får du fortsätta att köra hela banan trots att du är diskad så det blev ju super bra träning i båda loppen!


Hoppklass I lopp 1 och lopp 2 blev vi också diskade :). I sista löpet vet jag att vi tog ena tunneln från fel håll. Annars så vet jag inte så mycket vilka fel vi gjorde mer än att de var många *ha, ha*


Hade ju inga förväntningar alls på några resultat, för det är vi alldeles för "gröna". Men nog tror jag det blir att fortsätta träna för att kunna tävla, för det är vansinning roligt!!!

Bilderna är från ett träningstillfälle och inte från i dag.

3 kommentarer:

Ulla sa...

Huvudsaken att ni har roligt tillsammans.

Anonym sa...

Det är bra att ni är aktiva. Det gäller att få det där med lydnaden att vara lika kul som att jobba.
Då kommer det att gå som tåget.
Du har nog hund att jobba med så mycket du orkar.
Lycka till från oss på Solstrimman

Anonym sa...

Det syns t.o.m. via bilderna att hundarna har roligt - å´ du ser oxå ut att ha skoj!
Hälsningar från Umeå
//A-L,Cirrus & Mysak