fredag 13 augusti 2010

Febertopp- feberfri

Ungefär ett dygn utan penicillin och Lisa fick åter hög feber. Hon hade feber ungefär 12-14 timmar, blev ordinerad mer penicillin och febern sjönk. Nu är hon frisk igen, pigg och feberfri. Har varit och tagit diverse blodprover i dag så de får analysera djupare vad det kan vara som felar lilla gam gumman.

Att ett hundliv är kort inser jag nu när hon är utförsäkrad efter denna runda. Känns märkligt! Blir hon sjuk igen, ja då har man svåra val att ställas inför... Måste ringa försäkringsbolaget till veckan och kolla om mina farhågor är rätt. Men hon ska ju fortsätta vara frisk nu och leva ett par år tilll hoppas jag. Än känns det mycket för tidigt att säga adjö!


I går fick hon vara med och apportera vilt. Ett fält med 3 fåglar och 1 kanin. Hon var så duktig, hon sökte djup/brett med en enorm energi. Som en unghund. Så underbart att se, och så lycklig och stolt hon var när hon hittade! Hjärtat smälter :)

1 kommentar:

Johanna sa...

Skönt att det är bättre med Lisa!
Jag ville bara säga att jag fått dina mail och tackar så hemskt mycket, har inte kunnat svara eftersom jag inte har tillgång till min dåvarande mail längre (har ny mail dvs). Men jag tackar så jättemycket för dina ord om Emil, han är en snygg kille. Följer er på bloggen och ser fram emot att följa er så får vi se vad som händer! :)